خواص پودر هسته خرما در طب سنتی

امروز استفاده از پودر هسته خرما به دلیل خواص زیادی که دارد افزایش یافته است و بسیاری از آنها برای درمان و پیشگیری از بیماری های مختلف از آن استفاده می کنند. پودر هسته خرما در طب سنتی دارای جایگاه ویژه ای می باشد که بسیار مورد توصیه قرار گرفته است.

خواص پودر هسته خرما در طب سنتی

خواص پودر هسته خرما

خواص پودر هسته خرما برخلاف تصور اینکه بسیاری از افراد دارند هسته خرما نیز همانند گوشت خرما دارای خواص و فواید فواید بسیار زیادی برای سلامتی و طول عمر می باشد.

بهتر است بدانیم هسته خرما یکی از موادی می باشد که مقدار بسیار زیادی پتاسیم؛ کلسیم؛ سدیم دارد و علاوه بر موارد ذکر شده مواد دیگری مانند آهن؛ منگنز؛ روی؛ مس نیز در هسته خرما وجود دارد.

هسته خرما و مشتقات آن مانند روغن هسته خرما؛ پودر هسته خرما و….. از خواص شگفت انگیزی در طب سنتی برخوردارند و باعث پیشگیری از بسیاری از مشکلات و بیماری ها در بدن می شوند.

پودر هسته خرما که یکی از مشتقات هسته خرما می باشد می تواند برای سلامتی بدن و ارگانهای داخلی بدن هوا فواید بسیار زیادی را به همراه بیاورد.

این پودر می تواند باعث کنترل قند خون و دیابت شده و برای افرادی که به دیابت مبتلا هستند گزینه بسیار مناسبی باشد. همچنبن این پودر خاصیت تولید کنندگی و افزایش انسولین دارد و باعث کاهش قند خون میشود.

افراد مبتلا به دیابت و قند خون بالا می توانند پودر هسته خرما را دم کنند و به صورت روزانه مصرف نمایند. علاوه بر نکات ذکر شده پودر هسته خرما برای سلامتی و شادابی پوست و مو بسیار مفید است و از سفیدی زودرس موها جلوگیری می کند.

همچنین باعث داشتن پوستی شاداب و زیبا می شود و از پیری زودرس پوست جلوگیری می نماید.فیبر بالای موجود در پودر هسته خرما سبب کاهش فشار خون و چربی خون می‌شود و می‌تواند باعث کنترل فشار خون شده و از ابتلا به بیماری‌های مختلف مانند سکته قلبی و گرفتگی رگهای خونی جلوگیری نمایند.

پودر هسته خرما باعث تقویت سیستم ایمنی و همچنین بهبود عملکرد سیستم عصبی شده و می‌تواند بسیاری از مشکلات ایمنی و عصبی موجود در بدن را از بین ببرد.

بهتر است بدون پودر هسته خرما اگر به صورت منظم و روزانه مصرف شود؛ باعث هضم غذا و کارایی مناسب سیستم گوارش می شود. به دلیل فیبر محلول قضاییه زیادی که پودر هسته خرما دارد باعث تسهیل هضم و گوارش غذا می شود.

همچنین می تواند بسیاری از اختلالات دستگاه گوارشی مانند اسهال مزمن و یبوست را برطرف نماید. همچنین به عنوان یک ضدعفونی کننده قوی عمل کرده و باکتری های مضر موجود در بدن را مخصوصاً روده بزرگ را از بین میبرد.

علاوه بر نکات ذکر شده پودر هسته خرما به دلیل داشتن چندین ترکیب دارویی و مواد مغذی مختلف باعث پیشگیری از سنگ کلیه و آسیب های کبدی می‌شود.

این پودر می‌تواند برای درمان اختلالات کلیه و مثانه و التهاب های بیماری مختلف بسیار مفید و ضروری باشد افرادی که به بیماری های کبدی و کلیه مبتلا هستند می توانند به صورت روزانه از دم کرده پودر هسته خرما استفاده نمایند.

البته بهتر است مقدار آن زیر نظر پزشک باشد. پودر هسته خرما من در غنی از آنتی اکسیدان های مختلف است که در مهار رادیکال های آزاد بدن که باعث ایجاد سلول های سرطانی و یا آسیب به DNA می‌شود نقش بسیار موثری به سزایی دارند.

بهتر است بدانید خاصیت آنتی اکسیدانی موجود در پودر هسته خرما یکی از مهمترین ویژگی این پودر به شمار می آید. امروزه به دلیل خواص بسیار زیادی که این پودر دارد در صنایع مختلف مانند صنایع غذایی و یا صنایع پزشکی و دارویی از آن استفاده های زیادی می شود.

در سال های اخیر شاهد استفاده از پودر هسته خرما به عنوان خوراک دام بوده‌ایم. این ماده به دلیل دارا بودن منبع غنی از کربوهیدرات های مختلف می تواند برای جانوران نشخوار کننده بسیار مفید واقع شود.

پودر هسته خرما در طب سنتی

پودر هسته خرما در طب سنتی جالب است بدانیم که پودر هسته خرما دارای خواص شگفت انگیز درمانی و دارویی می باشد که برای سلامتی بدن بسیار مفید می باشد.

هسته خرما هم همانند میوه خرما دارای فواید و خواص بسیار زیادی می باشد که در طب سنتی و اسلامی عنوان یکی از روش های درمانی سنگ کلیه و همچنین کیسه صفرا مورد استفاده قرار می گیرد.

این پودر که حاوی گروهی از آمینو اسید های مختلف است برای درمان مشکلات کلیه و صفرا می تواند بسیار موثر عمل کند.

همچنین بهتر است بدانید این بود حاوی مقادیر بسیار زیادی فیبر خوراکی می باشد که می تواند باعث افزایش احساس سیری شده و برای افرادی که مایل به کاهش وزن هستند می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد.

یکی از فواید خرما بهبود زخم معده می باشد که پودر هسته آن نیز خواصی مشابه دارد در صورتی که مبتلا به زخم های سطحی و یا سوختگی های سطحی شده می توانید با قرار دادن این بود باعث التیام زخم و کاهش سوزش آن شوید.

جالب است بدانید پودر هسته خرما منبع غنی از ویتامین های A;B; آهن می باشد که باعث افزایش جوانی و شادابی پوست شده و می تواند موهای زیبا و درخشان را به شما هدیه دهد.

همچنین افرادی که به دلایل مختلف مبتلا به ریزش مو و یا نازکی مو شدن می توانند در رژیم غذایی خود استفاده از پودر هسته خرما را قرار دهند.

خواص هل پودر هسته خرما در طب اسلامی بسیار زیاد می باشد از جمله می‌توان به بهبود سیستم ایمنی بدن؛ تسکین درد های موضعی؛ سم زدایی از بدن و همچنین افزایش عملکرد کلیه‌ها نام برد.

همان طور که می دانید طبع پودر هسته خرما گرم و خشک می باشد و برای افرادی که دارای مزاج سرد و بلغمی هستند می‌تواند مناسب باشد.

این افراد به طور معمول به انواع دردهای استخوان و ماهیچه ای یا بی حالی و خستگی های مزمن مبتلا می شوند که مصرف مداوم پودر هسته خرما می تواند برای جلوگیری از مشکلات این افراد بسیار موثر واقع شود.

پودر هسته خرما می تواند باعث جلوگیری از انسداد و گرفتگی سرخرگ ها و رگ های خونی شده و از ابتلا به انواع مختلف سکته های قلبی و مغزی جلوگیری نماید. میتوانید به صورت روزانه پودر هسته خرما را دم کرده و بنوشید زیرا به سلامت قلب خود کمک زیادی نمایید.