خواص پودر هسته خرما برای لاغری

خواص پودر هسته خرما بسیار زیاد می باشند که شما می توانید تنها با مصرف آن و یا در کنار مصرف داروهای شیمیایی مختلف از فواید مختلف آن برای لاغری و دیگر موارد استفاده کنید.

در این مقاله به بررسی خواص بسیار زیاد این پودر می پردازیم و از شما می خواهیم که برای بالابردن معلومات خود ما را تا انتهای این مقاله دنبال کنید.

خواص پودر هسته خرما برای لاغری

خواص پودر هسته خرما

خواص پودر هسته خرما همانطور که در ابتدای مقاله نیز اشاره کردیم برای همگان بسیار شگفت انگیز می باشند که این همه ویژگی شگفت انگیز در این هسته خرما گنجانده شده است و مطمئن هستیم پس از شنیدن تمامی آن ها، دیگر هرگز هسته های خرما خود را دور نمی ریزید.

برای درست کردن پودر هسته خرما در خانه، هسته های خرما را داخل آب ولرم به مدت پانزده روز خیس کنید تا کاملا هرگونه آلودگی و مواد اضافه از آن ها جدا شود، سپس ان ها را داخل یک صافی قرار دهید تا اب اضافی آن ها کاملا گرفته شود و بعد در روی تور یا یک ظرف چوبی در معرض آفتاب به مدت ۴ الی ۵ روز قرار دهید تا کاملا خشک شوند و بعد ان ها را داخل یک ماهیتابه بریزید و تفت دهید تا کاملا ترد و شکننده شوند.

در اخر نیز ان ها را به یک عطاری یا مکان های دارای دستگاه آسیاب صنعتی برده و به کمک این دستگاه صنعتی که بسیار پر کاربرد می باشد، هسته های سفت و سخت خرمای شما را کاملا آسیاب می کنند و تحویل شما می دهند.

البته روند تهیه هسته خرما و انجام این کار در کارخانه ها کمی متفاوت است مخصوصا برای خشک کردن دانه ها و الی برای آسیاب کردن از همان آسیاب ها استفاده می شود و پس از تولید در وزن ها و بسته بندی های مختلف با برندهای متفاوت و یا فله ای در اختیار متقاضیان قرار می گیرند.

از جمله خواص پودر هسته خرما می توان به موارد زیر اشاره نمود:

۱-درمان و دفع سنگ کلیه وهم چنین رفع کیسه صفرا

وجود ترکیبات بسیار قوی مانند کورتیکو استروئیدها در این پودر تاثیر بسیار زیادی بر روی درمان این دو بیماری دارد.

برای این کار شما بایستی روزانه دو قاشق پودر هسته خرما درجه یک را به همراه یک و نیم لیوان داخل یک قوری دم کنید و سپس از این دمنوش روزی دوبار صبح و شب میل کرده تا اثرات شگفت انگیز آن در رفع این دو مشکل را در کوتاهترین زمان ممکن ببینید.

۲-کنترل قند خون و مبارزه با دیابت

۳-درمان ریزش مو به دلایل مختلف و ترمیم آن و هم چنین از بین بردن موخوره

مصرف این پودر باعث نرم کردن و کمک به رشد موها در فرد می شود که با مداومت در تکرار آن می توانید انواع مواد مغذی و ویتامین های مختلف را به بدن خود وارد کنید و در نتیجه با اثراتی همچون ضخیم شدن تار موهای خود و بهبود رشد آن ها مواجه گردید.

۴-بهبود زخم معده

۵-بازیابی پوست به دلیل داشتن ویتامین آ، ب و آهن فراوان، آنتی اکسیدان و خواص ضد میکروبی قوی

۶-درمان ناراحتی های مختلف گوارشی به خصوص اسهال

مصرف یک قاشق غذاخوری پودر هسته خرما به همراه یک لیوان آب باعث از بین رفتن تمامی باکتری های ورود کرده به سیستم گوارش شما می شود و در نتیجه در عرض سه الی چهار روز به رقابت با ان ها و نابود شدن تمامی این موارد می پردازد.

۷-داشتن فواید بسیار زیاد زیر برای مادران باردار

-افزایش شیر مادران

-تقویت بیشتر سیستم ایمنی بدن آن ها

-جلوگیری از آسیب به سیستم دی ان آ

۸-تسکین دهنده دردهای موضعی

۹-سم زدایی بدن

۱۰-کاهش فشار و چربی خون

۱۱-آسان کردن عمل هضم غذا

۱۲-پیشگیری از انواع سرطان های مختلف و جلوگیری از آسیب به سیستم DNAبه دلیل مهار بالای انواع آنتی اکسیدان ها در بدن

۱۳-مناسب به عنوان خوراک دام

همانطور که می دانید این روزها روز به روز شما با گسترش تعداد دام و طیور در جهان مواجه می گردید پس لذا تامین غذای دام ها یک نیاز بسیار مهم و اساسی می باشد که به دلیل سرشار بودن از انواع ویتامین ها، مواد مغذی و معدنی این پودر می تواند جایگزین بسیار مناسبی در کنار استفاده از سایر خوراکی ها برای غذای دام ها باشد و هم چنین به دلیل قیمت بسیار پایین تر آن نسبت به دیگر انواع غذاها از استقبال بسیار بالایی برخوردار می باشد.

۱۴-بهبود عملکرد سیستم ایمنی و عصبی

۱۵-تقویت قلب

پودر آسیاب شده هسته خرما سرشار از اسید فنلی و آنتی اکسیدان بوده که مصرف ان به تنهایی، ریختن در ماست و یا تهیه دمنوش به کمک ان ،باعث ایجاد خاصیت ضد آتروژنیک در بدن شده و در نتیجه از انسداد سرخرگ ها جلوگیری می کند.

شما هم چنین میتوانید برای اثر بخشی بیشتر آن در تقویت قلب یک قاشق از این پودر را با یک لیوان اب انار طبیعی ترکیب کنید و تاثیر ان را چند برابر کنید.

پودر هسته خرما برای لاغری

پودر هسته خرما برای لاغری یکی از خواص بسیار هیجان انگیز دیگر پودر هسته خرما برای لاغری می باشد، به عبارت دیگر شما با گنجاندن این پودر در رژیم غذایی خود که از طبع گرم و خشکی برخوردار است در کنار گرفتن یک رژیم غذایی مناسب و ورزش اصولی به راحتی می توانید متابولیسم بدن خود را دوبرابر کرده و در کوتاهترین زمان ممکن خود را به وزن دلخواه برسانید.

به عبارت دیگر بایستی بگوییم که پودر هسته خرما به دلیل داشتن فیبر، آهن، منیزیم و پتاسیم و ریز مغذی های مختلف اشتهای شما را کاهش می دهد و در نتیجه یک گزینه بسیار مناسب برای لاغری می باشد.

شما می توانید با کمک یکی از روش های زیر این پودر را برای لاغری مصرف کنید.

۱-درست کردن شیر با پودر هسته

برای این منظور شما نیاز به یک لیوان شیر، یک قاشق غذاخوری پودر هسته خرما مرغوب نیاز دارید، در صورت تمایل می توان ان را به صورت ولرم یا سرد نوش جان کرد، شما هم چنین میتوانید برای شیرین کردن آن از یک قاشق غذاخوری عسل استفاده کنید.

۲-ترکیب با ماست

به این منظور شما می توانید یک کاسه ماست را با یک قاشق غذاخوری از این پودر به خوبی ترکیب کنید و یک ربع قبل از وعده نهار خود نوش جان کنید.

۳-درست کردن دمنوش

شما نیاز به یک و نیم لیوان آب، یک قاشق پودر هسته خرما، نوک قاشق چای خوری دارچین، نوک قاشق زنجبیل و نصف قاشق عسل دارید، این مواد را داخل قوری ریخته و یک ربع زمان دهید تا به خوبی دم بکشد و ان را به دو قسمت کرده و دو ساعت بعد از نهار و دو ساعت بعد از شام نوش جان کنید.