گلدان پلاستیکی در اهواز بر اثر تابش نور خورشید رنگ خود را از دست نمی دهد

چه ظروف قدیمی را برای استفاده به عنوان گلدان های کاشت تغییر دهید یا ظروف طراحی شده برای این منظور را در یک مرکز باغ خریداری کنید، مواد مورد استفاده برای باغبانی ظروف به طور کلی به هفت نوع گسترده تقسیم می شوند. هر نوع مزایا، معایب و نکات مربوط به کار خود را دارد.

تعدادی از مواد مختلف بر پایه خاک رس برای کاشت گلدان پلاستیکی در اهواز استفاده می شود. اصطلاح تراکوتا (اصطلاح به معنای “زمین پخته” در ایتالیایی) به طور کلی به سرامیک بدون لعاب و تا حدودی متخلخل ساخته شده از خاک رسی اشاره دارد.

اینها گلدان های سفالی قهوه ای مایل به قرمز آشنا هستند که به عنوان ظروف کاشت بسیار محبوب هستند. برخی از سفالین ها دارای سطح لعابدار در داخل هستند.

از ظروف سرامیکی سنتی به عنوان گلدان گیاهی نیز استفاده می شود. گلدان‌های سرامیکی معمولاً از مواد سفالی متراکم‌تر و کم‌تخلخل‌تر ساخته می‌شوند و همیشه لعاب دارند، هم در داخل و هم بیرون. همه این نوع سرامیک ها هنگامی که به عنوان ظروف کاشت مورد استفاده قرار می گیرند خواص مشابهی دارند.

مزایای

گلدان های تراکوتا، گلدان های کاشت کلاسیک هستند، با رنگ خنثی و گرم که تقریباً هر گیاهی را عالی جلوه می دهد.

گلدان پلاستیکی

دامنه کیفیت و هزینه گلدان های سفالی بسیار زیاد است از فوق العاده ارزان تا فوق العاده گران. خطی از سفالین ایتالیایی وجود دارد که نفیس، بادوام و ضد یخ زدگی است.

گلدان های سرامیکی درجه یک بسیار بادوام هستند. سرامیک های لعاب دار می توانند چندین دهه دوام بیاورند.

معایب

گلدان های سرامیکی و سفالی بسیار سنگین هستند، به خصوص زمانی که با خاک پر شوند. گلدان های بزرگ را می توان با پر کردن ته آن با بطری های پلاستیکی خالی و مهر و موم شده قبل از پر کردن با خاک گلدان روشن کرد.

گلدان های سفالی و سرامیکی شکننده هستند و اگر آنها را بیاندازید تقریبا همیشه می شکنند.

اشکال ارزان مایل به قرمز ظریف هستند و از انجماد و ذوب مکرر دوام نمی آورند. تحت تأثیر آب و هوا، خاک رس ممکن است شروع به پوسته پوسته شدن و ریزش کند.

یکی دیگر از معایب این است که سفالی که داخل آن آستر یا مهر و موم نشده است، پس از پر شدن از خاک می تواند به سرعت خشک شود، زیرا خاک رس یک ماده متخلخل است که تنفس می کند و اجازه می دهد رطوبت به راحتی از آن خارج شود.

گلدان های سرامیکی لعاب دار یا سفالی که از داخل لعاب داده شده اند تا سطح داخلی آن براق باشد، کمتر مستعد خشک شدن هستند و همچنین دوام بیشتری دارند.