پیدا شدن چند تن آهن تسمه در کاخ سفید

یک استثنا از این قانون کلی باید برای هدایت پروفیل ها در نوار نقاله های کوتاه اما گسترده در نظر گرفته شود. در این مورد توصیه می شود که شیارها در قرقره ها باریک تر از شیارهای موجود در بستر کشویی باشد.

ب- در ناحیه ای که نیروی عرضی رخ می دهد، یعنی روی بستر لغزنده یا روی غلتک های حمل، شیارها باید باریک باشند، یعنی فقط حدود 4 میلی متر / 0.16 در عرض بیشتر از پروفیل راهنما.

بصری عرض ردیابی تسمه نقاله
شیارهای باریک روی تخت کشویی یا غلتک های حمل
در نظر گرفتن:
آهن تسمه باید دارای استحکام عرضی کافی باشد تا از پرتاب آن از شیارها توسط نیروهای عرضی جلوگیری کند.
حداقل قطر قرقره پروفیل باید رعایت شود
به طور کلی، یک پروفیل V در مرکز کمربند کافی است
برای تسمه های نازک با استحکام عرضی کم و همچنین برای تسمه های پهن، باید از دو پروفیل راهنما استفاده شود و تا حد امکان نزدیک به لبه های تسمه قرار گیرد. در این موارد هم می توان از پروفیل های V و هم از پروفیل های مسطح استفاده کرد.

آهن
با استفاده از تسمه های عریض و سریع، استفاده از غلتک های هرزگرد برای جلوگیری از بالا رفتن پروفیل از شیارها توصیه می شود.
دارای پخ 2 تا 4 میلی متر / 0.08 تا 0.16 برای جلوگیری از آسیب دیدن پروفیل های هدایت کننده
قبل از نصب تسمه، تمام شیارها باید به طور دقیق تراز شوند
دقت زیادی در هنگام اجرا لازم است. کمربند باید با استفاده از اقدامات مناسب ردیابی شود، به عنوان مثال. قرقره های استوانه ای – مخروطی پروفیل هدایت کننده باید بدون تماس با کناره های شیار، به محض اینکه نیروهای عرضی وجود نداشته باشد، اجرا شود.
اگر فاصله کافی بین لبه‌های تسمه و انتهای قرقره‌ها و/یا قاب مجاور وجود داشته باشد، شیارها ممکن است عریض‌تر از حد مشخص شده باشند تا از برخورد تسمه به انتهای قرقره‌ها یا برخورد با چارچوب جلوگیری شود. علاوه بر این، هر گونه تحمل مورد نیاز برای قرار دادن محصول با توجه به خط مرکزی یا لبه تسمه باید در نظر گرفته شود.
کنترل خودکار کمربند
کنترل خودکار تسمه می تواند حتی جدی ترین مشکلات ردیابی تسمه را حل کند. با این حال، این یک گزینه نسبتاً گران است و بنابراین، در مواردی که رفتار ردیابی تسمه یا بسیار حیاتی است و/یا در جایی که سایر روش‌های ردیابی تسمه ناکارآمد هستند استفاده می‌شود، مثلاً غلتک‌ها/قرقره‌های آلوده کننده مزمن ایجاد می‌شوند.