پودر هسته خرما اصفهان مشهد تهران

پودر هسته خرما اصفهان دارای خواص بسیار شگفت انگیزی است که برای سلامتی بدن می تواند بسیار مفید باشد.محصولات تهیه شده از خرما شامل پودر هسته خرما، قهوه بدون کافئین، روغن هسته خرما، شیره خرما ،سرمه هسته خرما و غیره در بازار وجود دارد.

در طب سنتی از خرما استفاده های زیادی می شود. از جمله خواص پودر هسته خرما برای گرفتگی عروق و مشکلات قلبی بسیار مفید است از پودر هسته خرما برای درمان مشکلات کلیوی و کیسه صفرا استفاده می شود.

هسته خرما دارای انواع آمینو اسیدها، اسید اگزالیک و فبیرهای مفیدی برای دستگاه گوارش است و همچنین می تواند برای کاهش وزن و لاغری هم از آن استفاده کرد.البته مصرف زیاد و خودسرانه آن ممکن است باعث مشکلاتی در بدن شود پس بهتر است قبل از مصرف هر گیاه دارویی با دکتر مشورت کنید.

پودر هسته خرما اصفهان مشهد تهران

قیمت پودر هسته خرما

قیمت پودر هسته خرما شاید شما زیاد با پودر هسته خرما و خواص بی نظیر آن آشنا نباشید،ولی بهتر است بدانید که امروزه دانشمندان به تاثیر زیاد محصولات گیاهی پی برده اند و اغلب پزشکان نیز برای درمان بسیاری از بیماری ها به طب سنتی روی آورده اند.یکی از این داروهای گیاهی خرما است که هم از خودش و هم از هسته آن استفاده های زیادی می شود.

از خواص پودر هسته خرما می توان برای بیماری هایی مثل دیابت،سنگ کلیه،درمان اسهال ،زیبایی پوست و مو،جلو گیری از ریزش مو و بسیاری دیگر اشاره کرد. کشور ما به دلیل آب و هوای گرم و خشک مکان مناسبی برای کاشت این میوه مقوی محسوب مس شود به طوری که حتی کشور ایران جز اولین صادر کنندگان خرما محسوب می شود.

تحقیقات و آزمایش های انجام شده بر روی پودر هسته خرما اثبات کرده است که استفاده از پودر هسته خرما بر روی افراد سرطانی باعث بهبود این بیماران شده است.

از دیگر خواص پودر هسته خرما برای بالا بردن سیستم ایمنی بدن، تسکین دردهای موضعی، درد های عضلانی استفاده می شود. قیمت خرما و مشتقاتش شاید به نسبت بالا باشد اما اگر کمی درباره خواص آن بدانیم، می بینیم که باز هم ارزش خریدن دارد.خرما و پودر هسته خرما به صورت بسته های گرمی در بازار به فروش می رسد. بیشترین مصرف خرما به همراه چای است.

از پودر هسته خرما به روش های مختلفی می توان استفاده کرد.برای پختن نان می توان از این پودر به جای آرد گندم استفاده کرد.بعضی افراد پودر هسته خرما را به آب گرم و لیمو اضافه می کنند و آن را به صورت دمنوش مصرف می کنند.همچنین از پودر هسته خرما می توان در پخت انواع کیک و کلوچه استفاده کرد.

در کشور ایران انواع مختلفی از خرما تولید و صادر می شود که می توان به خرمای مضافتی ،خرمای شاهانی،خرمای زاهدی و غیره اشاره کرد.

پودر هسته خرما مشهد

پودر هسته خرما مشهد بسیاری از مردم با خواص بی شمار خرما آشنا هستند ولی تنها تعداد کمی هستند که از پودر هسته خرما هم استفاده کنند.یکی از برندهای معروف در این زمینه پودر هسته خرمای مشهد است. البته می توان این محصول شگفت انگیز را در منزل هم تهیه کرد. برای این کار باید ابتدا هسته خرما را در ماهیتابه تفت دهیم و پس از اینکه هسته ها تغییر رنگ پیدا کرد آنها را در مخلوط کن ریخته و آسیاب می کنیم.

خرما دارای طبع گرم است و همچنین برای کسانی که به اصطلاح دچار سردی مزاج شده اند مفید است.خرما همچنین سرشار از آهن است و برای خانم های باردار و خانم هایی که در دوران قاعدگی هستند توصیه می شود. پودر هسته خرما همچنین دارای خاصیت سم زدایی و ویروس کشی قوی است و مصرف آن باعث می شود از آسیب به DNA جلوگیری می کند.

پودر هسته خرمای مشهد جز برترین میوه های دارای اکسیدان است از این میوه در کشور چین بسیار استفاده می شود.این آنتی اکسیدان که سرشار از پروتئین است برای سلامت بدن مفید است.همچنین برای کسانی که به ظاهرشان اهمیت می دهند و از سفیدی موهای خود ناراحتند می تواند راه نجات باشد ،چرا که استفاده از پودر هسته خرما در بازگشت رنگدانه های مو و برای رفع سفیدی مو موثر است.

پودر هسته خرما در کاهش در دندان هم مفید است.روغن هسته خرما هم برای تغذیه و هم برای دردهای عضلانی مورد استفاده قرار می گیرد و به دلیل داشتن مقاومت بالا تا مدت های زیادی ماندگاری دارد.

همچنین از پودر هسته خرما به عنوان غذای دام و طیور هم استفاده می شود چرا که هم دارای قیمت پایینی است و هم به دلیل داشتن کلسیم و پتاسیم می تواند تاثیر به سزایی در رشد آنها داشته باشد.

پودر هسته خرما مرغوب

پودر هسته خرما مرغوب هزاران سال است که خرما از غذاهای اصلی بیشتر جوامع به شمار می آید.این میوه بیشتر در مناطقی با هوای گرمسیری رشد می کندکه علاوه بر میوه به عنوان یک گیاه دارویی هم مورد استفاده قرار می گیرد.استان های کرمان و زاهدان از بیشترین تولید کننده ها در زمینه کاشت خرما هستند.همچنین پودر هسته خرمای مرغوب هم برای صادرات تولید می شود.

هسته خرما معمولا 10 تا 15 درصد از وزن خرما را تشکیل می دهد و بهترین منبع برای تامین فیبر غذایی محسوب می شود.هسته خرما از لحاظ شیمیایی حاوی کلسیم، اسیدهای چرب غیر اشباع و اشباع، پتاسیم و کادمیوم است که می تواند آنزیم های بدن را کنترل کند.از فیبر موجود در هسته خرما می توان به صورت شیره خرما،پودر هسته خرما،استفاده می شود.

همچنین روغن هسته خرما سرشار از ویتامین B2 و اسید آمینه بسیار بالایی دارد که می تواند در درمان ریزش مو تاثیر به سزایی داشته باشد. البته خرما علاوه بر مزایای زیادی که دارد، عوارض هم دارد. خرما یک میوه شیرین و دارای قند بسیار بالاست با اینکه هسته خرما در درمان دیابت مفید اما بر عکس مصرف زیاد خرما باعث افزایش قند خون می شود.

کسانی که مشکلات لوزالمعده دارند بهتر است در مصرف این میوه احتیاط کنند، همچنین خرما میوه ای با طبع گرم است و استفاده آن برای افرادی که مزاج گرم دارند ممکن است باعث جوش صورت و بدن شود.حتی مصرف پودر هسته خرما هم ممکن است در یک سری از افراد ایجاد حساسیت کند و به صورت خارش ،سوزش پوست، قرمزی و موارد دیگر ظاهر شود.

پودر هسته خرما قهوه

پودر هسته خرما قهوه اما روش مصرف پودر هسته خرما بسیار راحت است و مانند قهوه درست می شود شاید اگر کسی قهوه خور نباشد، تفاوت پودر هسته خرما را با قهوه تشخیص ندهد. پودر هسته خرما به دلیل نداشتن کافئین و مواد مضر جایگزین بسیار مناسبی برای قهوه است. تحقیقات نشان می دهد استفاده از دم کرده پودر هسته خرما برای کاهش قند خون و بیماری دیابت مفید است.