لباس هندی در شیراز با بالاترین قیمت در حال فروش است

گروه Salwar Kameez و Churidar به عنوان یک لباس راحت و مناسب برای زنان هندی در پنجاب و کشمیر شروع به کار کرد. امروزه یکی از رایج ترین لباس های زنانه در میان لباس های سنتی هند است.

لباس هندی در شیراز  شامل شلواری شبیه پیژامه به نام سالوار است که در قسمت کمر و مچ پا تنگ می شود. کامیز که لباسی است بلند و گشاد روی سالور می پوشند. چوریدار ممکن است به جای سالوار پوشیده شود و محکم‌تر در ناحیه کمر، باسن و مچ پا قرار بگیرد. طراحان مد با استفاده از طرح‌ها، گلدوزی‌ها و بافت‌های جذاب، این لباس را در هند محبوب کرده‌اند.

پنچه یا لونگی پارچه بلندی است که دور کمر پیچیده شده است که یکی از محبوب‌ترین لباس‌های سنتی هند است. Lungi عمدتا از پنبه ساخته شده است و گاهی اوقات می توان آن را برای تقلید از شکل لوله دوخت.

این لباس را خانم ها و آقایان بیشتر در مجالس غیر رسمی می پوشند و بسیار رنگارنگ و گلدار است. در تصویر بالا، رقصندگان بهنگرا پنجابی با پوشیدن لانگی به عنوان لباس پایین، با ضرب آهنگ های موسیقی پنجابی می رقصند.

لباس دوتی لباس سنتی مردان هندی است. دوتی یک لباس بلند بدون دوخت است که طول آن عمدتاً 5 یارد است. لباس در قسمت کمر و مچ پا بسته می شود و در قسمت کمر گره می خورد. دوتی بیشتر با کورتا جفت می شود، ترکیبی که در شرق هند به دوتی کورتا معروف است.

لباس هندی

دوتی همچنین با یک angavastram در جنوب جفت می شود. این مجموعه هم به عنوان لباس رسمی و هم غیررسمی در نظر گرفته می شود و در طول زمان به یک نماد فرهنگی زیبا تبدیل شده است. مهاتما گاندی، مبارز آزادی‌خواه مشهور هندی، همیشه در تمام مناسبت‌های عمومی لباس دوتی می‌پوشید و این لباس را فراتر از مرزهای هند رواج می‌داد.

Bandhgala با نام Jodhpuri نیز شناخته می شود و یک کت و شلوار سنتی هندی است که مردان می پوشند. این کت و شلوار به نام جودپور شناخته می شود زیرا در زمان اشغال بریتانیا از ایالت جودپور سرچشمه می گیرد. کت و شلوار کت و شلواری به سبک غربی است اما با گلدوزی و طرح هندی. گاهی اوقات این گروه دارای یک جلیقه است. ژاکت کت و شلوار بیشتر با دکمه های گلدوزی شده و آستری در یقه مشخص می شود.

این کت و شلوار که یکی از گزینه های مد روز در میان لباس های سنتی هند محسوب می شود، هم در مجالس رسمی و هم غیررسمی پوشیده می شود و به طور گسترده در فیلم های بالیوود به تصویر کشیده می شود.