لامپ یو وی تصفیه آبی که قابلیت گرم کردن آب را دارد

مزایای نور فرابنفش چیست؟ قرار دادن آب در معرض نور فرابنفش با طول موج زیر 200 نانومتر و به دنبال آن تبادل یونی تا حد زیادی موثرترین راه برای از بین بردن آخرین آثار آلودگی آلی از آب است. لامپ یو وی تصفیه آب در حدود 254 نانومتر نیز یک باکتری کش بسیار موثر است.

مزیت اصلی آن این است که تا حد زیادی بدون نیاز به تعمیر و نگهداری است به جز تعویض سالانه لامپ و آب فقط با آستین کوارتز اطراف لامپ تماس می گیرد و آلودگی را به حداقل می رساند.

ELGA LabWater چگونه از نور ماوراء بنفش استفاده می کند؟
در سیستم های ELGA، به طور معمول، تصفیه UV بخشی از یک حلقه پولیش شامل تبادل یونی و فیلتراسیون را تشکیل می دهد که از طریق آن آب به طور مکرر برای حفظ کیفیت به گردش در می آید. همانطور که در بالا توضیح داده شد، از اشعه ماوراء بنفش (UV) برای غیرفعال کردن میکروارگانیسم ها و اکسیداسیون نور ناخالصی های آلی استفاده می شود.

لامپ

حذف قبلی گونه های جاذب UV و یون های آلی با اسمز معکوس و تبادل یونی برای بهینه سازی اثربخشی این فناوری در تصفیه آب استفاده می شود. با استفاده از این فناوری‌ها و فیلتراسیون نقطه‌ی استفاده، یک PURELAB Chorus 1 می‌تواند آب با کربن آلی کل (TOC) کمتر از ppbC و باکتری در کمتر از 0.001 CFU/ml تولید کند.

کلاس B – این سیستم‌های تصفیه آب با اشعه ماوراء بنفش باید دارای رتبه «شدت و اشباع» حداقل 16000 میکرووات بر ثانیه بر سانتی‌متر مربع باشند و دارای طرح‌هایی باشند که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا تصفیه باکتری‌کشی مکمل آبی را که قبلاً «ایمن» تلقی می‌شد، ارائه دهند.

به عنوان مثال، سطح E. coli افزایش نمی یابد. یا تعداد پلیت استاندارد کمتر از 500 کلنی در 1 میلی لیتر. سیستم‌های UV استاندارد 55 NSF «کلاس B» طوری طراحی شده‌اند که با حداقل دوز کار کنند و فقط برای کاهش میکروارگانیسم‌های غیر بیماری‌زا یا مزاحم معمولی طراحی شده‌اند. «کلاس B» یا سیستم‌های UV غیرمجاز مشابه برای ضدعفونی «آب ناامن میکروبیولوژیکی» در نظر گرفته نشده‌اند.