عرق بهار نارنج پایان بخش بیماری های اعصاب می باشد

تحقیقات اخیر نشان داده است که عرق بهار نارنج باعث کاهش اضطراب قبل از عمل جراحی شده و اثراتی مانند دیازپام دارد، مقطر این شکوفه ها به عنوان یک ضد افسردگی عالی است و می تواند علائم این بیماری روانی را تسکین دهد و شادی آور است.

شکوفه های پرتقال پوست را نرم می کند و خاصیت ارتجاعی دیواره رگ ها را حفظ می کند و نفخ و اسپاسم عضلانی را درمان می کند، به افراد مبتلا به غش توصیه می شود در صورت احساس ناراحتی کمی، همیشه یک شیشه عرق پرتقال داشته باشند.

مهمترین خاصیت دارویی تاثیر آن بر سیستم عصبی بدن است، بهار نارنج بر سیستم اعصاب مرکزی تأثیر می گذارد، این یک درمان عالی برای بی خوابی و اضطراب است.

این عرق بهار ضربان نامنظم قلب و اضطراب را از بین می برند و مربای آنها مقوی و ضد تشنج است. عرقیات یک اشتهاآور قوی است و برای کسانی که سوء هاضمه دارند مفید می باشد، همچنین در رفع ناراحتی های سینه موثر است.

عرق

افزودن عرق بهارنارنج به چای به هضم غذا و کاهش درد معده کمک می کند و افراد زیادی جهت رفع ناراحتی های گوارشی از آن ها استفاده میکنند، آنتی اکسیدان های زیادی دارد که از بدن در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند، کاهش خطر ابتلا به بیماری های جدی و مزمن.

این شکوفه ها و عرق و فرآورده های آن علاوه بر خواص ضد سرطانی، ضد حساسیت و ضد التهابی، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند، عرق بهار نارنج ادرار آور است و در کاهش شدت علائم یائسگی موثر است، و همچنین تنظیم فشار خون با افزایش گردش خون در وریدها.

کسانی که به یبوست مبتلا هستند، عرقیات بهار نارنج را با عسل بنوشند و درمان کنند تا دیگر دچار یبوست نشوند، به دلیل اینکه کمک بزرگی برای اضطراب است، بسیاری آن را برای کنترل تشنج و حملات قلبی نیز توصیه می کنند، زیرا عرق بهار نارنج تا حد زیادی بیماری قلبی را تسکین می دهد.

مصرف زیاد عصاره بهار نارنج باعث افزایش فشار خون و افزایش ضربان قلب می شود و افراد مبتلا به بیماری های قلبی از مصرف زیاد آن خودداری کنند، مصرف بهارنارنج در دوران بارداری و شیردهی باید با احتیاط انجام شود.