زیره سیاه سحرخیز یکی از غذاهای اصلی ماهی های دریایی می باشد

زیره سیاه سحرخیز به دلیل خاصیت آرام بخشی در طب سنتی به عنوان درمان جایگزین برای اختلالات خواب استفاده می شود.

دارایی های آن به کنترل علائم اضطراب و استرس کمک می کند و در عین حال در ترشح هورمون هایی که به تنظیم ریتم شبانه روزی کمک می کنند، مشارکت می کند.

برای پیشگیری از چاقی مفید هستند

افرادی که زیره سیاه را در رژیم غذایی خود قرار می دهند کمتر در معرض خطر اضافه وزن و چاقی قرار دارند.

اگرچه این ماده چربی سوز معجزه آسایی نیست، اما آنتی اکسیدان ها و روغن های آن به کاهش تجمع چربی در اطراف کمر و دور باسن کمک می کند.

نگاهی به: این ترفندهای ذهنی را بشناسید که به کاهش وزن کمک می کند

برخی از ترکیبات موجود در آنها، مانند تیموکینون یا اسیدهای چرب امگا 3، به تحریک متابولیسم کمک می کنند و به فرآیندهایی کمک می کنند که چربی و قند را به انرژی تبدیل می کنند.

زیره

باعث بهبودی پوست می شود

اسانس به دست آمده از این دانه های زیره یک مکمل موثر برای بهبود پوست به ویژه زخم ها و سوختگی های سطحی است. این به دلایل زیر است:

قدرت ضد عفونی کننده آن به جلوگیری از عفونت در مناطق آسیب دیده کمک می کند. به هر حال، این آنتی اکسیدان ها از روند بازسازی حمایت می کنند.

علاوه بر این، برای حفظ سطح کلاژن پایدار مفید است. این کلید حفظ سلامت پوست است.

به کاهش درد روماتیسمی کمک می کنند

اسیدهای چرب امگا 3 به همراه آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی ضروری موجود در زیره می توانند به تسکین درد روماتیسمی ناشی از التهاب بافت ها کمک کنند.

هم مصرف آن و هم کاربرد خارجی آن می تواند به کاهش شدت درد کمک کند. علاوه بر این، آنها به بهبود گردش خون در مناطق آسیب دیده کمک می کنند که در مهار علائم تعیین کننده است.

مکملی هستند که به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک می کنند

به دلیل غلظت بالای تیموکینون، امگا 3 و کاروتن، دانه زیره می تواند به عنوان غذای مکمل برای پیشگیری از سرطان به ما کمک کند.

این مواد مغذی ضروری به محافظت از سلول ها در برابر آسیب ناشی از استرس اکسیداتیو کمک می کند و همچنین به حذف سموم کمک می کند.

به همین دلیل، می تواند برای کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان ها مانند سرطان ریه یا کلیه نیز مفید باشد. و همچنین پروستات، کبد، روده بزرگ یا پوست.