خواص پودر هسته خرما در بارداری

پودر هسته خرماهمان طور که از اسمش پیداست از پودر کردن هسته خرما به دست می آید و نکته قابل توجه این است که خواص خرما تنها به گوشت آن محدود نمی شود و هسته آن نیز سرشار از خاصیت می باشد. در گذشته با پی بردن به خواص بی نظیر این محصول کارخانه های متفاوتی یک قسمت از خط تولید را به پودر کردن هسته خرما اختصاص دادند و خط تولید پودر خرما را تاسیس کردند.هسته خرما حتما برای استفاده باید پودر شود‌ زیرا در حالت عادی سفت و غیر قابل خوردن است. برای تهیه این پودر اول هسته ها از خرما ها جدا می شوند و سپس شسته و خشک می شوند و در نهایت تفت داده می شوند و با دستگاه های مخصوص به پودر قابل خوردن تبدیل می شوند. پودر هسته خرما در بارداری حتما توصیه می شود. در ادامه به بررسی فواید بی نظیر این محصول در بارداری و به طور کلی برای عموم مردم خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

خواص پودر هسته خرما در بارداری

خواص پودر هسته خرما

خواص پودر هسته خرما پودر هسته خرما در صورتی که به صورت خالص و با کیفیت باشد فواید بسیار زیادی برای بدن دارد. از خواص بی نظیر این محصول می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

هسته خرما سرشار از فیبر، کربوهیدرات و مواد مغذی و مقوی دیگر هست. با خوردن این محصول سیستم گوارش بدن تقویت می شود و عملکرد آن بهبود پیدا می کند.. کربوهیدرات بهترین ماده غذایی برای تمامی وعده های غذایی مخصوصا قبل از ورزش می باشد و باعث تقویت بدن شما می شود و انرژی لازم را برای سلول ها تامین می کند. فیبر موجود در پودر خرما بدن را برای مدتی طولانی سیر نگه می دارد و با تحریک روده برای حرکت درست و صحیح تر سبب می شود که غذا بهتر هضم شود. هضم بهتر غذا علائمی مانند اسهال، یبوست، درد های شکمی و روده ای و غیره را از بین می برد زیرا این علائم به خاطر هضم نادرست و عملکرد بد دستگاه گوارش می باشد. فیبر با سیر نگه داشتن و از بین بردن اشتهای کاذب، میل و اشتهای شما را برای ریزه خواری از بین می برد و با استفاده مداوم و در طول زمان باعث می شود که شما وزن خود را پایین آورید و به اندام مورد علاقه تان نزدیک شوید. فیبر اشتها کاذب را از بین می برد و شما دیگر بیش از اندازه غذا نخواهید خورد.

از خصوصیات دیگر این محصول این است که پودر خرما سرشار از آنتی اکسیدان هست.باید بدانید که نقش آنتی اکسیدان ها خیلی مهم و ضروری است. وظیفه آنتی اکسیدان های مختلف محافظت از بدن در مقابل رادیکال های آزاد موجود در محیط زندگی اطرافمان می باشد. رادیکال های آزاد ضرر های شدید و فراوانی برای پوست و بدن دارند و حتما باید با آن ها مقابله کرد. این رادیکال های آزاد علت اصلی ایجاد چین و چروک در پوست می باشند، همچنین این که رطوبت پوست را از بین می برند و باعث خشکی آن و در نهایت چین و چروک و خارش می شوند. ضرر این ترکیبات سمی تنها به پوست خلاصه نمی شود زیرا در بدن هم باعث آسیب رساندن به قلب و عروق و ریه و کبد و کلیه می شوند و اگر با آن ها مقابله نشود باعث ایجاد سلول های سرطانی می شوند. شما با خوردن پودر خرما و رساندن مواد آنتی اکسیدان به بدن با این مواد مضر و مخرب مقابله خواهید کرد و از عوارض آن جلوگیری خواهید کرد، چین و چروک های پوست خود را کاهش خواهید داد و از ایجاد چروک های جدید جلوگیری خواهید کرد و پوستی شفاف خواهید داشت.

پودر هسته خرما باعث کاهش کلسترول خون می شود. ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی تحت تاثیر افزایش کلسترول خواهد بود. پودر هسته خرما میزان کلسترول بد یا همان ال دی ال را کاهش داده و میزان کلسترول خوب خون یا اچ دی ال را افزایش می دهد. اچ دی ال مانع از تشکیل ال دی ال و رسوب آن ها در رگ می شود و در صورت رسوب آن ها را جدا می کند. طبیعتا با کم شدن ال دی ال ریسک ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی کم می شود و شما بدنی سالم تر خواهید داشت.

این پودر عجیب و باور نکردنی از پتاسیم، کلسیم، منیزیم، زینک و هزاران ماده مفید دیگر سرشار می باشد. تمامی این ها در جهت تقویت سیستم ایمنی تلاش می کنند و به دنبال آن بدن در مقابل عوامل متعدد بیماری زا مقاوم می شود و فرد کمتر به بیماری های متعدد دچار می شود.

این محصول فشار خون را کاهش می دهد و به افرادی که فشار خونشان بالا می باشد توصیه می شود. فشار خون بالا فاکتور مهم و شدیدا بدی برای ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی می باشد. پودر هسته خرما با مواد مختلفی که درون خود دارد فشار خون بالا را متعادل می کند. با استفاده از این محصول شما از بیماری های مختلف دوری خواهید کرد و بدن خود را سالم نگه خواهید داشت

از خصوصیات دیگر این محصول باید بگوییم که پودر هسته خرما سرشار از ویتامین آ هست. وظیفه اصلی و مهم این ویتامین بهبود دید می باشد. اگر دچار اختلال دید مانند ضعف بینایییا شب کوری هستند و یا این که چشمان شما ضعیف است می توانید از این محصول استفاده کنید و چشم خود را تقویت کنید.

پودر هسته خرما در بارداری

پودر هسته خرما در بارداری بارداری دوره مهمی از زندگی می باشد و یک مادر علاوه بر تقویت بدن خود باید بتواند با تغذیه درست، مواد مورد نیاز برای رشد جنین خود را تامین کند. پودر هسته خرما با مواد مغذی و مفیدی که دارد می تواند به سادگی مواد مورد نیاز بدن را تامین کند و باعث رشد بهتر جنین و همچنین تقویت بدن مادر باردار شود.

در بارداری به علت تغذیه یک موجود دیگر از بدن مادر، در صورت تغذیه نا درست بدن دچار ضعف می شود و بهترین گزینه برای تقویت بدن پودر هسته خرما می باشد. از مهم ترین ویژگی این محصول در بارداری باید اشاره کنیم که هسته خرما سرشار از ویتامین‌ کا است و این ویتامین نقش مهمی در سلامت استخوان ها دارد. با رساندن میزان کافی و مناسب ویتامین دی به بدن، مادر باردار استخوان های خود را تقویت می کند و زایمان بهتری خواهد داشت و پس از آن دچار پوکی استخوان و استئوپورز نخواهد شد.