خرید انواع هسته خرما در اهواز

انواع هسته خرما را می توان در شهر اهواز با کیفیتی مناسب تهیه نمود. جهت اطلاع از شرایط خرید و فروش این محصول با ما همراه باشید.

استان خوزستان و شهر اهواز به عنوان یکی از خرماخیز ترین نقاط کشور، مرغوب ترین انواع خرما را در خود پرورش می دهند. میوه خرما یکی از مهمترین محصولات کشاوری در خوزستان می باشد و اقتصاد و امرار و معاش خانواده های بومی این مناطق وابسته به فروش این محصول ارزشمند می باشد.
با پیشرفت تکنولوژی های روز و ورود انواع دستگاه های صنعتی برای فرآوری و بسته بندی انواع خرما شاهد مرغوبیت بیش از پیش خرما در استان خوزستان می باشیم.

کاربردها و مزایای هسته خرما

یکی از محصولات فرآوری شده در استان خوزستان تهیه فرآوری خرمای بدون هسته می باشد. هسته خرما سالیان دراز به عنوان بخشی از ضایعات خرما بی استفاده، دور انداخته میشد. امروزه با توجه به تحقیقات گسترده ای که در زمینه فرآوری خرما صورت گرفته است، شاهد استفاده از هسته خرما در صنایع گوناگون می باشیم.
هسته خرما همانند میوه خرما سرشار از ترکیبات شیمیایی و معدنی سودمندی می باشد و می تواند در درمان بیش از 12 بیماری تاثیر گزار باشد.

هسته خرما علاوه بر مصارف دارویی خود، در صنایع آرایشی و غنی سازی خوراک دام و طیور نیز استفاده می شود.
یکی از فرآورده های اعجاز انگیز هسته خرما، تهیه قهوه از این محصول ضایعاتی می باشد.

طعم قهوه هسته خرما با دانه قهوه تفاوت چندانی ندارد. برای تهیه این فرآورده، هسته های خرما را شسته، در حدود دو تا سه هفته در مقابل آفتاب هسته ها را قرار می دهند تا کاملا خشک شوند. هسته های خشک شده خرما را تفت داده و از آن به عنوان قهوه استفاده می شود.