تاریخچه سیب شما را به کجا می برد

سیب ، ( Malus domestica )، درخت اهلی و میوه از خانواده گل سرخ ( Rosaceae )، یکی از میوه های درختی که به طور گسترده کشت می شود. سیب عمدتاً برای فروش به عنوان میوه تازه رشد می‌کند، اگرچه سیب به صورت تجاری برای سرکه ، آب میوه، ژله، سس سیب و کره سیب نیز استفاده می‌شود و به عنوان کیک پای کنسرو می‌شود. قیمت سیب قرمز پفکی بسیار مناسب بوده و بسیار کارامد نیز می باشد.

بخش قابل توجهی از محصول جهانی نیز برای سیب ، شراب و براندی استفاده می شود. سیب های تازه را به صورت خام یا پخته می خورند. روش های مختلفی برای استفاده از سیب پخته وجود دارد.

 اغلب، آنها به عنوان یک شیرینی پر کردن استفاده می شود، پای سیب شاید دسر کهن الگوی آمریکایی است. به خصوص در اروپا، سیب سرخ شده به طور مشخص با غذاهای خاصی از سوسیس یا گوشت خوک همراه است.

سیب ویتامین های A و C را تامین می کند، کربوهیدرات بالایی دارد و منبع عالی فیبر غذایی است . قیمت سیب درختی ۱۴۰۱ نسبت به سال های گذشته شامل افزایش قیمت شده است.

گونه Malus بومی مناطق معتدل هر دو نیمکره است. تصور می شود که سیب کشت شده از یک سیب وحشی به نام M. sieversii در کوه های تین شان در آسیای مرکزی حدود 4000 تا 10000 سال پیش اهلی شده باشد. از آنجا در امتداد جاده ابریشم به اروپای غربی گسترش یافت و با تعدادی خرچنگ وحشی ، از جمله M. baccata از سیبری، M. orientalis از قفقاز، و M. sylvestris ، عامل اصلی ژنتیکی ثانویه، از سایر نقاط اروپا هیبرید شد.

  • منابع:
    1. Apple fruite and tree
  • تبلیغات: 
    1. کولر جان یک پسر 18 ساله را در شمال گرفت + ماجرا چیست؟
    2. کولری که باعث ورود اجنه به منزل شد+تصویر
    3. پنج درصد مردم به دنبال سحر و جادو در این جهان هستند
    4. چگونه از فقر خلاصی پیدا کنیم