برنج به عنوان یکی از قدیمی ترین مواد غذایی ثبت شده در میراث فرهنگی

با این حال، در اوایل قرن بیست و برنج طارم هاشمی یکم، تعداد ایفوگائو در این منطقه به شدت کاهش یافت زیرا بسیاری از آنها به مراکز شهری بیشتری مهاجرت کردند. در نتیجه، بخش قابل توجهی از تراس ها شروع به خراب شدن کردند.

شش سال پس از اینکه بخش‌ها در سال 1995 به عنوان میراث جهانی تعیین شدند ، این تراس‌ها به فهرست میراث جهانی در خطر یونسکو اضافه شد. علاوه بر بی توجهی، مسئولان نگرانی هایی را در مورد توسعه بی رویه در این منطقه و فقدان مدیریت قوی مطرح کردند.

متعاقباً تلاش‌های عمده‌ای برای مرمت و حفاظت انجام شد و در سال 2012 تراس‌ها از فهرست حذف شدند. در این زمان مقامات همچنین شروع به ترویج گردشگری پایدار کردند ، زیرا تراس ها به یک جاذبه فزاینده محبوب تبدیل شدند، به ویژه آنهایی که در روستای بتاد قرار داشتند.

دلمه ، در آشپزی خاورمیانه و یونان ، هر برنج طارم یک از غذاهای مختلف سبزیجات پر شده – به ویژه، برگ‌های جوان انگور پر شده با مخلوطی از برنج ، پیاز ، و اغلب گوشت بره با طعم لیمو.

اگرچه دلمه معمولا سرد به عنوان پیش غذا برنج طارم عطری خورده می شود، اما دلماد یونانی با گوشت بره به عنوان غذای اصلی گرم با سس آوگولمونو زرده تخم مرغ و آب لیمو سرو می شود. سبزیجات دیگر مانندکدو سبز، فلفل سبز، کلم و پیاز نیز به همین ترتیب تهیه می شوند.

Hartal ، در سیلان  برنج طارم فجر، اعتصاب عمومی ، در سال 1953 توسط احزاب مارکسیست برای ابراز نارضایتی عمومی از افزایش هزینه های زندگی ، به ویژه هزینه برنج ، سازماندهی شد. به طور کلی، کلمه هارتال در بیشتر زبان های شمال هند به معنای “اعتصاب” است.

به دلیل کمبود مزمن برنج، دولت سیلان از زمان جنگ جهانی دوم برنج را جیره بندی کرده و یارانه های دولتی برنج را برای ثابت نگه داشتن قیمت برنج در نظر گرفته است.

  • منابع:
    1. Rice description
  • تبلیغات: 
    1. دباغی پوست برای تولید چرم با کیفیت
    2. تنوع پارچه در فصول مختلف سال
    3. مطالبی راجع به خرما که نمی دانستید
    4. روشی برای شستشوی لکه قیر روی خودرو با لیمو!