برای جلوگیری از آلودگی هوا روغن موتور نصفیه شده استفاده کنید

با گردش کامل روغن در فیلتر روغن رنو موتورها، فیلتر روغن برای جلوگیری از آلودگی روغن موتور بدون وقفه در فرآیند روانکاری مشخص می شود. فیلترهای روغن در انواع مختلف ماشین آلات هیدرولیک کاربرد دارند.

این دستگاه در موتورهای احتراق داخلی هم در وسایل نقلیه موتوری داخل و هم خارج از جاده استفاده می شود. مهم ترین فیلترهای روغن در موتورهای احتراقی مدرن که اجازه روانکاری درجه یک را برای عملکرد بدون درز می دهند.

فیلتر روغن باکیفیت نقش مهمی در موتور ایفا می کند زیرا از آسیب های ناشی از ذرات کثیفی، دوده یا سوخت نسوخته در روغن جلوگیری می کند. امروز با تعریف، عملکردها، قطعات، انواع، اصل کار، نمودار و علائم خرابی فیلتر روغن آشنا خواهید شد.

تعریف فیلتر روغن:
فیلتر روغن وسیله ای مکانیکی فیلتر روغن زنجیری است که آلاینده ها، کثیفی ها و سوخت نسوخته را از گردش خارج می کند.

این جزء فقط اجازه می دهد تا روغن تازه به داخل موتور گردش کند و کثیفی را حفظ کند. به همین دلیل است که فیلتر روغن باید در مدت زمان معینی تصفیه یا تعویض شود.

یک فیلتر روغن روی سایر فیلتر روغن ام وی ام سیستم های هیدرولیک خودرو مانند گیربکس اتوماتیک و فرمان برقی مجهز شده است. موتورهای توربین گاز مانند جت نیز از فیلتر روغن استفاده می کنند.

به طور خلاصه، روی فیلتر روی ماشین، کامیون، موتور سیکلت، قایق، هواپیما، تراکتور و غیره استفاده می شود. همه آنها از جزء برای تصفیه روغن و حذف کثیفی از روغن قبل از گردش استفاده می کنند.

عملکرد فیلترهای روغن
در زیر عملکردهایی که فیلتر روغن ارائه می دهد آورده شده است:

همانطور که قبلا ذکر شد فیلتر روغن تیبا سرکان موتورها ذرات کثیفی و بقایای احتراق مانند گرد و غبار، بقایای فلزی، کربن روغن یا غیره را فراهم می کنند.

فیلتر روغن روغن موتور را تمیز می کند زیرا عملکرد ثابت موتور به روغن تمیز بستگی دارد.

  • منابع:
    1. Everything you need to know about car oil filter
  • تبلیغات: 
    1. تاثیر تیشرت در احساسات و عواطف جوامع مختلف
    2. برای محو کردن موهای سفید خود از رنگ مو استفاده کنید!
    3. بهتر است از این نوع میوه ها برای تهیه میوه خشک استفاده کنید
    4. فرآیندهای مورد نیاز برای تبدیل شدن چرم خام به یک محصول چرمی