استفاده از لوله آب روکار به عنوان دسته طی

لوله آب روکار یا پلی اتیلن متقاطع نیز به لوله های پلاستیکی مقرون به صرفه ای اشاره دارد که معمولا برای خطوط تامین آب استفاده می شود. مشابه لوله های پی وی سی، از نفوذ زنگ زدگی یا خوردگی به داخل آب جلوگیری می کند.

حرفه ای ها به سمت لوله های PEX جذب می شوند زیرا انعطاف پذیر هستند و به راحتی از طریق دیوارها، سقف ها، زیرزمین ها و فضاهای خزیدن بافت می شوند. در عین حال، آنها به اندازه کافی قوی هستند تا در برابر فشارهای منبع آب شما مقاومت کنند. لوله پلی اتیلن متقاطع نیز برای آب سرد و گرم دارای کد رنگی است که تشخیص و سازماندهی لوله‌ها را در هنگام کار آسان می‌کند.

آخرین مقاله ما را بخوانید تا بدانید برای تبدیل شدن به یک لوله کش چه چیزی لازم است.
3. لوله های ABS
لوله اکریلونیتریل بوتادین استایرن (ABS) در طبیعت مشابه لوله های پی وی سی است اما بر اساس رنگ مشکی آنها به راحتی قابل شناسایی است. اکریلونیتریل بوتادین استایرن نیز به ویژه در برابر دماهای سرد مقاوم است. این عمدتا برای خطوط هواکش و تخلیه استفاده می شود.

لوله

اگرچه نصب این نوع لوله لوله کشی آسان است، اما در صورت قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید می تواند تاب بخورد. لوله های ABS نیز نسبت به انواع دیگر لوله های لوله کشی سر و صدای بیشتری دارند و باعث ایجاد مزاحمت در بین برخی از صاحبان خانه می شوند.

4. لوله های مسی
لوله‌های مسی برای دهه‌ها جزء اصلی صنعت لوله‌کشی بوده است. این نوع لوله لوله کشی می تواند تا 50 سال دوام بیاورد و معمولا در سینک ها، دوش ها، وان ها و سایر وسایل خانه های جدید و قدیمی یافت می شود. لوله های مسی همچنان در بین لوله کش ها و صاحبان خانه ها محبوب هستند، زیرا در برابر خوردگی مقاوم هستند و برای محافظت از کیفیت آب مناسب هستند.

برای خطوط آبرسانی می توان از اندازه های مختلف لوله استفاده کرد
لوله های مسی قادر به تحمل فشار بالای آب هستند و در برابر دمای آب گرم و سرد مقاوم هستند. همچنین می‌توان آن را بازیافت کرد، که آن را به گزینه‌ای سازگار با محیط زیست تبدیل می‌کند.

با این حال، چند اشکال وجود دارد که باید در نظر گرفت. از آنجایی که لوله کش بسیار سفت است، لوله کش نمی توانند از لوله های مسی در فضاهای تنگ استفاده کنند. همچنین گران ترین نوع لوله لوله کشی است. همانطور که قیمت مس همچنان در حال افزایش است، هزینه های هر پروژه مربوط به لوله های مسی نیز افزایش می یابد.