استفاده از زیره در بازار تهران برای تولید عطر

زیره در بازار تهران چه تفاوتی با زیره سبز دارد؟ اگرچه بسیاری آنها را مرتبط می کنند، اما طعم یکسانی ندارند. از نظر شکل شبیه هم هستند، اما از نظر طعم و شکل شبیه نیستند. از این رو، کاربردهای آن در آشپزخانه همیشه یکسان نیست.

سردرگمی که در طول سال ها ایجاد شده است در نام رایجی است که به زیره سبز داده شده است: زیره سبز یا زیره علفزار. همچنین در یکی از مصارف دارویی آن. و این است که هر دو محصول برای تهیه دمنوش برای بهبود فرآیندهای گوارشی استفاده می شود.

حقیقت این است که زیره در سبزیجات، گوشت های چرب و کلم ترش استفاده می شود. معمولاً در ابتدای پخت کامل قرار می گیرد. این نوع غذاهای آلمانی و اتریشی است.

هر کدام که انتخاب شود، مهم است که آن را در یک ظرف در بسته، در مکانی تاریک و خنک نگهداری کنید. نباید آن را روی پیشخوان آشپزخانه یا در مکان دیگری که در معرض بخار یا رطوبت است نگهداری کرد. آنها به خوبی ذخیره می شوند و می توانند طعم خود را به مدت دو سال حفظ کنند.

زیره

چه موارد منع مصرفی دارد؟
افراط در هر چیزی بد است، از جمله مصرف زیره. علیرغم اینکه فواید آن در کاهش برخی از بیماری ها ثابت شده است، استفاده از آن در حد اعتدال مهم است و موارد منع مصرف زیر را در نظر بگیرید:

دوزهای بالای زیره به دلیل طعم تلخ آن می تواند باعث سوزش سر دل یا رفلاکس شود.
تکثیر آروغ های بدبو نیز یکی دیگر از پیامدهای احتمالی بلع بی رویه آن است.
زنان باردار یا شیرده باید مانند کودکان زیر دو سال از مصرف آن خودداری کنند.
افراد آلرژیک باید مصرف آن را کاهش دهند یا از آن اجتناب کنند.
مصرف آن باید در افرادی که نیاز به کنترل سطح قند خود دارند، تنظیم شود.
در طول قاعدگی می تواند خونریزی را افزایش دهد، اگر مقدار آن اغراق آمیز باشد